måndag, december 1

Måndag

Tjosan!
Nu kommer jag ihåg!!!
Känner mig som när jag var ung eller yngre. Trött.. trött.. å mera trött!
Helgerna var nog väldigt jobbiga förr.
Denna helg har varit i ett högt tempo.
Bl.a så var jag å Ia hos mamma å grattade! Vi ville apsolut inte att personalen skulle ha nåt besvär, så Ia å jag försökte mata elva senila damer å herrar med tårta, kaffe å likör. Försök att tänka er in i det så har ni bara kommit halv vägs..phu.. det var en upplevelse vill jag lova!
Men
sen ila de jag över till andra sidan stan och avslutade söndagen i goda vänners lag.
Klart att man blir trött när man skrattar så man får ont i käkarna.
Första advent middag hos Agneta, med massa goooood mat å vin .
Här å nu ska erkännas - vi lekte, berättade historier, tjoade och tjimmade.
Vi farmödrar, mormödra å svärmödrar hade så himla kul!
Om Ni sett oss då hade vi lyckats ändra statusen på att vara äldre och ni skulle t.o.m blivit av med era ålderskriser.
CARPE DIEM
Vill man leva länge så måst man gå med på å bli gammal!

2 kommentarer:

gabrielle sa...

Låter som du har haft en mysig men intensiv helg! Härligt!!! Själv missade vi vår glögg-bjudning som vi skulle på då Oliver fick för sig att han var sjuk halva söndagen resterande halva var han helt plötsligt inte sjuk!

Tack för gott skratt, när filmen med dig och Ia springandes runt för att mata 11 senildementa med tårta, rullades upp för mitt inre!

gabrielle sa...

Meeeen, hur länge ska man behöva vänta?

Hmmmmm, uuuuuundrar när nästa inlägg kan kommma? Undrar som en liten flundra och väntar på lite rolig läsning!

Ja, medans jag vääääntar o väääntar måste man ju ha ngt att göra så jag "slängde" ihop en ninja-dräkt till Oliver (ihop slängadet blev en mkt fusksydd dräkt som tog mig 4 timmar (!) att göra. Tack kära mamma för tipsen, annars hade den nog tagit det dubbla). Oliver hjälpte till att gasa på symaskinen också var det ju han som designade oxå. Sen storstädade jag heeela huset, eller, jag hade gjort om jag bara hade haft 2 våningar, men eftersom jag har 3 våningar så blev det inte riktigt hela huset, men typ!

Ja, nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra medans jag väntar.... och väntar.... och väntar... och...