tisdag, november 25

Tisdag kväll

En mysig kväll med mat å vin.
Min Agneta var här en stund efter jobbet. Det är alltid lika trevligt att träffa henne.
Vi spånar så bra ihop
Nu har jag diskat å fått köket fint.
Men innan man ska få gäster så brukar det ju fejas.
Så på dagen hade jag förhandlingar med min dammsugare om vi skulle jobba lite.
En hel veckas ledighet har den lilla gröna rackaren haft och ändå fanns där ingen glöd för jobbet. Eftersom jag är en ganska dålig arbetsledare så fick den vara ledig i dag mé.
Å det märkliga var att Agneta märkte inte ens att det inte var städat.
Tror jag - vill jag tro - hoppas jag - men tänk om...........!
Asch......gör inget
Jag har i alla fall sparat.................................................................. in en städning!
Är så nöjd med dagen.
Nu ska vi sussa min lilla "limpa" å jag
GOD NATT

1 kommentar:

gabrielle sa...

om du är ledsen för att du missat en städning så får du gärna komma och ta den hos mig ist. Min snabeldrake är alltid samarbetsvillig! Men just nu är den ganska deprimerad för att den känner sig ensam och övergiven i städskrubben och ingen har haft tid att leka med den på jääääättelänge!