onsdag, december 22

Dan före dan före.......

Här sitter jag nu i mitt stökiga kök!
Planeringen var att jusst i kväll skulle
hunden badas,
jag skulle bli fin i håret
och så skulle det vara JUL fint.
Men inget är gjort!

Tur är att Alla julisar är inslagna i alla fall!
Det är helt fel dag att stå på öronen på! Jä.... attans mé!
OM någon sett mig - men nu var det nog ingen som gjorde det, hoppas jag -
skulle dom ha skrattat fortfarande. En så galen vurpa ser man sällan.

Ute sista rundan med hunden. KALLT!! Full fart hemåt...
strax framme vid porten snavar jag å flyger rakt in med huvudet i kanten på porten tar emot mig med händerna å knät. Glasögonen blir helt krokiga å hänger på ena örat mössan på sne. Ont.. fan va ont! Men det viktigaste
INGEN SÅG!
Bula, händerna,knät och nacken värker.
Japp, så snabbt ALLT FÖRÄNDRAS å det var ändå bara en liten vurpa.
Å här sitter jag å åmar mig, nä det går inte för sig!
Ner med tassarna i diskhon nu bara här ska göras
JUL

Inga kommentarer: